Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε ολα τα αποτελέσματα
  • Login
YouGoGreece.gr
  • Αρχική
  • Τουρισμός
  • Γαστρονομία
  • Αερομεταφορές
  • Ακίνητα
  • Ακτοπλοΐα
  • Διαμονή
  • Κρουαζιέρα
  • Check In
  • Tips
  • Αρχική
  • Τουρισμός
  • Γαστρονομία
  • Αερομεταφορές
  • Ακίνητα
  • Ακτοπλοΐα
  • Διαμονή
  • Κρουαζιέρα
  • Check In
  • Tips
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε ολα τα αποτελέσματα
YouGoGreece.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε ολα τα αποτελέσματα
Αρχική Μεταφορές

Σταϊκούρας: Τα 10 οφέλη από τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού

NewsDesk από NewsDesk
03/10/2024
in Μεταφορές
Χρήστος Σταϊκούρας: Τα 10 οφέλη από τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού
Share on FacebookShare on Twitter

Τα οφέλη που προκύπτουν από τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού παρουσίασε στην Ολομέλεια της Βουλής ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη συζήτηση επί του νομοσχεδίου για τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού.

«Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που έχουμε αλλαγή Παραχωρησιούχου σε εν λειτουργία αυτοκινητόδρομο», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, κάνοντας λόγο για ένα εξαιρετικά δύσκολο, περίπλοκο και πρωτόγνωρο εγχείρημα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει, αύριο, 3,27 δισ. ευρώ, το υψηλότερο ποσό που έχει εισπραχθεί ποτέ από την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ η σωρευτική ωφέλεια αγγίζει και τα 7 δισ. ευρώ σε ορίζοντα 25 ετών.

Από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, μειώνεται το αντίτιμο των διοδίων από 2,8 ευρώ σε 2,5 ευρώ, ενώ για πρώτη φορά, επιβάλλεται μόνιμη απαλλαγή από την καταβολή διοδίων για επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν σε άτομα με αναπηρία και αναπήρους πολέμου.

Επίσης, διασφαλίζεται η απασχόληση των εργαζομένων στον αυτοκινητόδρομο, ενώ προβλέπονται επενδύσεις ύψους 380 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της Αττικής Οδού.

Με τη νέα Σύμβαση επιδιώκεται και η περαιτέρω βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς η συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στις παραχωρήσεις έχει να επιδείξει απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα στη μείωση των ατυχημάτων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

Συζητάμε, αυτές τις ημέρες στη Βουλή, την Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού.

Ενός εμβληματικού αυτοκινητοδρόμου, μήκους 70 χλμ., που άλλαξε άρδην τη ζωή της Αττικής.

Αυτοκινητοδρόμου με – μέσο όρο – 280.000 διελεύσεις οχημάτων ημερησίως και με 400.000 συνδρομητές, που έχει συμβάλει ώστε να είναι βιώσιμη η καθημερινότητα των μετακινήσεων εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών, παρά τα δεδομένα κυκλοφοριακά προβλήματα.

Με την Κύρωση της Σύμβασης τίθεται σε τροχιά υλοποίησης η μετάπτωση του οδικού άξονα στο νέο καθεστώς παραχώρησης.

Ένα εξαιρετικά δύσκολο, περίπλοκο και πρωτόγνωρο εγχείρημα, στο οποίο απαιτείται η συνδρομή και συνεργασία των δύο Παραχωρησιούχων, υφιστάμενου και νέου, τους οποίους επιθυμώ – δημόσια – να ευχαριστήσω γι’ αυτό.

Και αυτό γιατί είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που έχουμε αλλαγή Παραχωρησιούχου σε εν λειτουργία αυτοκινητόδρομο.

Υπενθυμίζεται ότι η τρέχουσα περίοδος παραχώρησης λήγει στις 5 Οκτωβρίου 2024, οπότε ο νυν Παραχωρησιούχος υποχρεούται να παραδώσει το Κύριο Έργο Παραχώρησης, με όλες τις επ’ αυτού βελτιώσεις, στον Κύριο του Έργου, δηλαδή στο Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο με τη σειρά του θα το παραδώσει ταυτόχρονα στον νέο Παραχωρησιούχο.

Αν και έχω τοποθετηθεί επί μακρόν, εκτενώς και αναλυτικά σε διαδοχικές συνεδριάσεις της αρμόδιας Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, που προηγήθηκαν, θέλω να συνοψίσω τι επιτυγχάνουμε με τη σύμβαση που κυρώνουμε σήμερα στη Βουλή:

1ον. Το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει αύριο 3,27 δισ. ευρώ, ποσό που είναι το υψηλότερο στην ιστορία αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων που έχουν μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ.

Το ποσό αυτό αυξάνει τα συνολικά διαθέσιμα του Κράτους, μειώνει ισόποσα τις μικτές χρηματοδοτικές ανάγκες της Γενικής Κυβέρνησης, απομειώνει αντίστοιχα το ύψος του δημοσίου χρέους, κατά 1,5 μονάδες του ΑΕΠ, ενώ, παράλληλα, βελτιώνει σημαντικά τους δείκτες βιωσιμότητάς του.

2ον. Πέραν της καταβολής του εφάπαξ οικονομικού τιμήματος, ο Παραχωρησιούχος θα αποδίδει, ετησίως, στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό τουλάχιστον 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου.

Υπενθυμίζεται ότι η Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης, με βάση τη νέα σύμβαση, υπολογίζεται πλέον επί του τζίρου του νέου Παραχωρησιούχου, ενώ με την παλιά σύμβαση παραχώρησης υπολογιζόταν επί των καθαρών κερδών, δηλαδή επί μικρότερης βάσης υπολογισμού.

Συνεπώς, από την εφάπαξ καταβολή του τιμήματος, αλλά και από τις ετήσιες αποδόσεις, καθώς και από το προκύπτον όφελος από τους τόκους που δεν θα χρειαστεί να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο για αντίστοιχο δανεισμό ίσης διάρκειας, αναμένεται – με βάση τις εκτιμήσεις του ΟΔΔΗΧ – η σωρευτική ωφέλεια να είναι υπερδιπλάσια του ποσού του εφάπαξ τιμήματος, αγγίζοντας έως και τα 7 δισ. ευρώ σε ορίζοντα 25 ετών, αυξάνοντας αντίστοιχα και το δημοσιονομικό χώρο για την άσκηση της αναπτυξιακής και κοινωνικής μας πολιτικής.

3ον. Η υπό κύρωση Σύμβαση προβλέπει άμεση μείωση των διοδίων, από τα 2,8 στα 2,5 ευρώ, από την προσεχή Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, δηλαδή από την ημέρα που θα γίνει η παράδοση του αυτοκινητοδρόμου από το Ελληνικό Δημόσιο στον νέο Παραχωρησιούχο.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, εκπονήθηκε συγκοινωνιακή μελέτη, η οποία υπολόγισε τους κυκλοφοριακούς φόρτους και κατέληξε στα προτεινόμενα ποσά.

Για την αναπροσαρμογή διοδίων μετά την πενταετία, όπου βέβαια η μέση τιμή παραμένει σταθερή, ισχύουν ουσιαστικές προϋποθέσεις εκ μέρους του νέου Παραχωρησιούχου:

  • Η αναπροσαρμογή συναρτάται με συγκεκριμένους μετρήσιμους δείκτες κυκλοφοριακού φόρτου, οι οποίοι θα πρέπει να τεκμηριώνονται επαρκώς από τον νέο Παραχωρησιούχο.
  • Θα υπάρχει έλεγχος από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό.
  • Προαπαιτείται έγκριση από το Δημόσιο.
  • Και εφόσον κριθεί απαραίτητο, πρέπει να υπάρξει κοινοποίηση και προληπτικός έλεγχος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

4ον. Το Υπουργείο, σε συνεργασία με τον νέο Παραχωρησιούχο, όπως επιβεβαιώθηκε και στην Επιτροπή, διασφάλισαν τη συνέχιση εργασίας των εργαζομένων στον αυτοκινητόδρομο, επιτυγχάνοντας να μη χαθεί ούτε μία θέση εργασίας.

Έτσι, οι εργαζόμενοι θα λάβουν τις νόμιμες αποζημιώσεις τους από τη λύση της εργασιακής σχέσης τους με την «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΑΕ» και τις «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ», και ταυτόχρονα ο νέος Παραχωρησιούχος εξεδήλωσε την πρόθεση να προχωρήσει στην αποκατάσταση των θέσεων εργασίας τους για το νέο Έργο, για όσους το επιθυμούν.

5ον. Η υπό κύρωση Σύμβαση προβλέπει μόνιμη απαλλαγή από την καταβολή διοδίων σε επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία και σε αναπήρους πολέμου βαριάς αναπηρίας.

Πρόκειται προφανώς για θετική πρόβλεψη, για πρώτη φορά σε ισχύ στην Αττική Οδό, η οποία αναγνωρίστηκε, με επιστολή της, από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία.

Επίσης, σε συνεννόηση με τον νέο Παραχωρησιούχο, απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων τα ΑμεΑ, ακόμη και αν το όχημα που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά τους δεν ανήκει κατά πλήρη κυριότητα στους ίδιους. Το ίδιο ισχύει και για τα βανάκια για ΑμεΑ, ιδρυμάτων και μη.

6ον. Κατά τη διάρκεια της παραχώρησης, ο νέος Παραχωρησιούχος θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού εκτιμώμενου ύψους 380 εκατ. ευρώ.

Η υλοποίηση αυτών θα αξιολογείται, ανά διετία, με βάση συγκεκριμένους δείκτες απόδοσης (KPIs), κάτι που δεν περιλαμβανόταν στην προηγούμενη Σύμβαση.

Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης των στόχων, προβλέπεται η επιβολή χρηματικών ποινών και άλλες κυρώσεις, ανάλογα με την υστέρηση στην προβλεπόμενη επίδοση.

7ον. Με βάση την υπό κύρωση Σύμβαση, δεν γεννάται δικαίωμα του νέου Παραχωρησιούχου για οποιοδήποτε πρόσθετο αντάλλαγμα ή χρηματική αποζημίωση, αν το Ελληνικό Δημόσιο, στο πλαίσιο άσκησης απορρέοντος εξ αυτής δικαιώματός του, αλλά και της εν γένει πολιτικής του, περιλαμβανομένης και της δημοσιονομικής πολιτικής του, προκαλέσει μεταβολές στην επιλογή μέσου μετακίνησης, μεταβολές στο μέγεθος ή/και στη σύνθεση της κυκλοφορίας, τα στατιστικά χαρακτηριστικά της και τη διαχρονική εξέλιξή τους.

8ον. Η υπό κύρωση Σύμβαση, επιβεβαιώνει ότι και στην Ελλάδα, η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι αμοιβαία ωφέλιμη και για τις δύο πλευρές.

Εντός ενός πλαισίου, το οποίο να υπηρετεί, από τη μια πλευρά, το δημόσιο συμφέρον μέσω της χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου και, από την άλλη πλευρά, να καλύπτει και τον ιδιωτικό φορέα, μέσω της εκμετάλλευσης αυτού.

9ον. Με την υπό κύρωση Σύμβαση, επιδιώκεται:

  • η προώθηση της απρόσκοπτης και ασφαλούς μετακίνησης προσώπων,
  • η ταχύτερη και αποτελεσματική μεταφορά εμπορευμάτων,
  • η ικανοποίηση της τρέχουσας και μελλοντικής ζήτησης μεταφορών, και
  • η ενίσχυση της ομαλής λειτουργίας του συστήματος οδικής κυκλοφορίας στο λεκανοπέδιο της Αττικής, αναπόσπαστο και αναγκαίο κομμάτι της οποίας αποτελεί, εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες, η Αττική Οδός.

10ον. Τέλος, αλλά ιδιαίτερα σημαντικό, με τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης επιδιώκεται η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας.

Ήδη, η συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στις παραχωρήσεις έχει να επιδείξει απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα στη μείωση των ατυχημάτων, συμβάλλοντας σημαντικά στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Σύμφωνα με πρόσφατη Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2024, η Ελλάδα, την περίοδο 2010 – 2022, πέτυχε τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την οδική ασφάλεια, καταγράφοντας μείωση της τάξεως του 50% στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Πολύ καλύτερες επιδόσεις από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

Η κατάσταση είναι πιο ενθαρρυντική, σε σύγκριση με το παρελθόν, στους οδικούς άξονες που τελούν υπό καθεστώς παραχώρησης.

Κλείνοντας, θέλω να διαβεβαιώσω ότι, ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την προστασία και ενίσχυση των δημόσιων υποδομών και για τη διασφάλιση της ομαλής και αποτελεσματικής λειτουργίας του συστήματος μεταφορών, με πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια των όσων τις χρησιμοποιούν.

Με τη συμβολή όλων μας, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα αλλά και των πολιτών, η χώρα κάνει σταθερά βήματα προς τα εμπρός.

Η χώρα, οικονομικά, μεγεθύνεται.

Η χώρα, βιώσιμα, αναπτύσσεται.

Η χώρα, στο επίπεδο των υποδομών και των μεταφορών, ενισχύεται.

Η χώρα, ολόπλευρα, ισχυροποιείται.


Ακολουθείστε το yougogreece.gr στο Google News και στο Facebook

Ετικέτες: Αττική ΟδόςΤΑΙΠΕΔΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνΧρήστος Σταϊκούρας

Τα πιο δημοφιλή

  • 10 σπάνιες ελληνικές λέξεις - Γνωρίζεις τη σημασία τους;

    10 σπάνιες ελληνικές λέξεις που μάλλον δεν γνωρίζεις τη σημασία τους

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Οι πιο απολαυστικές ατάκες για τον Τσακ Νόρις

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Πώς είναι σήμερα οι τρεις πρωταγωνιστές της θρυλικής σειράς Ντιουκς

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • 12 φράσεις του φιλόσοφου Λιαντίνη που θα αλλάξουν ολόκληρη την κοσμοθεωρία

    1 shares
    Share 0 Tweet 0

Επενδύσεις

Στους Αντετοκούνμπο και την Premia Properties το Village Shopping & More

Στους Αντετοκούνμπο και την Premia Properties το Village Shopping & More

06/12/2024
Italgas: Θα επενδύσει στην Ελλάδα ένα δισεκατομμύριο ευρώ

Italgas: Θα επενδύσει στην Ελλάδα ένα δισεκατομμύριο ευρώ

05/12/2024
Κώστας Νεμπής: Η στρατηγική και το νέο όραμα του ΟΤΕ

Κώστας Νεμπής: Η στρατηγική και το νέο όραμα του ΟΤΕ

27/11/2024
Υποθαλάσσιο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στο Αιγαίο με τη συμβολή της Cosmote

Υποθαλάσσιο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στο Αιγαίο με τη συμβολή της Cosmote

26/11/2024
Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt θα ανοίξει στην Πάρο το 2026

Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt θα ανοίξει στην Πάρο το 2026

10/12/2024

Αλέξανδρος Εξάρχου: Διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και αλλαγή παραγωγικού μοντέλου

10/12/2024

Hellenic Train: Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 50 εκατ. ευρώ

10/12/2024

Η εντυπωσιακή φωταγώγηση του Πύργου Πειραιά

07/12/2024

Περιφέρεια Αττικής: Το Χριστουγεννιάτικο Χωριό στο Πεδίον του Άρεως

07/12/2024

Χρήστος Στυλιανίδης: Η ελληνική ναυτιλία είναι ηγέτης στη διεθνή σκηνή

07/12/2024

Τα πιο πρόσφατα

  • Ανερχόμενα
  • Σχόλια
  • Τελευταία
10 σπάνιες ελληνικές λέξεις - Γνωρίζεις τη σημασία τους;

10 σπάνιες ελληνικές λέξεις που μάλλον δεν γνωρίζεις τη σημασία τους

15/07/2024
Οι πιο απολαυστικές ατάκες για τον Τσακ Νόρις

Οι πιο απολαυστικές ατάκες για τον Τσακ Νόρις

14/11/2024
Πώς είναι σήμερα οι τρεις πρωταγωνιστές της θρυλικής σειράς Ντιουκς

Πώς είναι σήμερα οι τρεις πρωταγωνιστές της θρυλικής σειράς Ντιουκς

13/11/2024
12 φράσεις του Δημήτρη Λιαντίνη, του έλληνα φιλόσοφου που αγαπήθηκε όσοι λίγοι

12 φράσεις του φιλόσοφου Λιαντίνη που θα αλλάξουν ολόκληρη την κοσμοθεωρία

07/10/2024
Οι επόμενες κινήσεις στα αεροδρόμια και τις αερομεταφορές

Οι επόμενες κινήσεις στα αεροδρόμια και τις αερομεταφορές

0
Astir Μαρίνα Βουλιαγμένης και Yacht Club de Monaco: Νέα εποχή συνεργασίας

Astir Μαρίνα Βουλιαγμένης και Yacht Club de Monaco: Νέα εποχή συνεργασίας

0
Lamda Development: Έργο της χρονιάς για το 2023 αναδείχτηκε το κτιριακό συγκρότημα ΑμεΑ

Lamda Development: Έργο της χρονιάς για το 2023 αναδείχτηκε το κτιριακό συγκρότημα ΑμεΑ

0
ΟΣΕΘ: Δράσεις για να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή στην αστική συγκοινωνία

ΟΣΕΘ: Δράσεις για την εισιτηριοδιαφυγή στην αστική συγκοινωνία

0
Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt θα ανοίξει στην Πάρο το 2026

Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt θα ανοίξει στην Πάρο το 2026

10/12/2024
Αλέξανδρος Εξάρχου: Διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και αλλαγή παραγωγικού μοντέλου

Αλέξανδρος Εξάρχου: Διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και αλλαγή παραγωγικού μοντέλου

10/12/2024
Hellenic Train: Σημαντικά ερωτήματα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο ψάχνουν απαντήσεις

Hellenic Train: Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 50 εκατ. ευρώ

10/12/2024
Η εντυπωσιακή φωταγώγηση του Πύργου Πειραιά

Η εντυπωσιακή φωταγώγηση του Πύργου Πειραιά

07/12/2024

Ποιοί είμαστε

Διαβάσετε ειδήσεις για τον τουρισμό, τις επενδύσεις, την οικονομία, το χρηματιστήριο, την ενέργεια και το δημόσιο στην Ελλάδα, με έμφαση στα θετικά και αναπτυξιακά στοιχεία. Ενημερωθείτε για τις επιτυχίες, τις προοπτικές, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που υπάρχουν στους διάφορους τομείς, καθώς και για τις πολιτικές και τις μεταρρυθμίσεις που εφαρμόζονται για τη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των πολιτών. Θα εμπνευστείτε από το YouGoGreece.gr, το μήνυμα που στέλνει η Ελλάδα στον κόσμο.

Άλλα εταιρικά Site

Κατηγορίες

© 2025 VIEWMAX MEDIA - Viewmax Media .

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε ολα τα αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Τουρισμός
  • Επενδύσεις
  • Ναυτιλία
  • Ακίνητα
  • Απόψεις
  • Ενέργεια
  • Made in Greece
  • Tips
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Αερομεταφορές
  • Ακίνητα
  • Ακτοπλοΐα
  • Κρουαζιέρα

© 2025 VIEWMAX MEDIA - Viewmax Media .