Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε ολα τα αποτελέσματα
  • Login
YouGoGreece.gr
  • Αρχική
  • Τουρισμός
  • Γαστρονομία
  • Αερομεταφορές
  • Ακίνητα
  • Ακτοπλοΐα
  • Διαμονή
  • Κρουαζιέρα
  • Check In
  • Tips
  • Αρχική
  • Τουρισμός
  • Γαστρονομία
  • Αερομεταφορές
  • Ακίνητα
  • Ακτοπλοΐα
  • Διαμονή
  • Κρουαζιέρα
  • Check In
  • Tips
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε ολα τα αποτελέσματα
YouGoGreece.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε ολα τα αποτελέσματα
Αρχική Οικονομία

ΕΒΕΠ: Οι οκτώ βασικές τάσεις στην ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων

Γιώργος Βενιέρης από Γιώργος Βενιέρης
10/05/2024
in Οικονομία
ΕΒΕΠ: Οι οκτώ βασικές τάσεις στην ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων
Share on FacebookShare on Twitter

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς ενημερώνει σχετικά με την ετήσια έκδοση “State of Grocery Europe” η οποία είναι μια σημαντική έρευνα που εξετάζει τις πιο διαδεδομένες τάσεις που θα επηρεάσουν τον κλάδο των καταστημάτων και αλυσίδων τροφίμων από το 2024 και μετά. Πώς δηλαδή μπορούν τα μικρότερα και μεγαλύτερα “παντοπωλεία” να μετριάσουν περαιτέρω αυξήσεις κόστους και να βελτιώσουν τα περιθώρια κέρδους τους. Ερευνά, επίσης, τί επιφυλάσσει το μέλλον για το φαγητό και κατά πόσο θα επιτευχθούν έγκαιρα οι στόχοι βιωσιμότητας. Εξετάζει εάν στο εμπόριο τροφίμων υπάρχει ανοδική τάση για να αυξηθούν ξανά οι πωλήσεις, καθώς και τί πρέπει να συμβεί για να προχωρήσουν οι επιχειρήσεις τροφίμων στην “online” αγορά. Προσεγγίζει πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να αναπτύξουν τη δράση τους στα social media, ώστε να υποστηρίξουν την κερδοφορία τους. Εκτιμά πως οι επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν στην τεχνητή νοημοσύνη για να έχουν πρόσβαση σε προηγμένα αναλυτικά στοιχεία και να επιτύχουν τον υψηλότερο αντίκτυπο. Τέλος, αναλύει πώς σε έναν κόσμο “σφιχτών” αγορών εργασίας, μπορούν οι λιανοπωλητές τροφίμων να προσελκύσουν – και να διατηρήσουν – τα κατάλληλα εργασιακά ταλέντα για τη μελλοντική τους ανάπτυξη.

Ο κλάδος της αγοράς τροφίμων, σε όλη την Ευρώπη, συνεχίζει, και μετά το πρώτο τεράμηνο του 2024, να προβληματίζεται με τον πληθωρισμό των τιμών, που σημειωτέον το 2023 έκλεισε κατά μέσο όρο στο 12,8%, φθάνοντας έτσι στο υψηλότερο επίπεδό από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ενώ λοιπόν οι δυσμενείς συνθήκες της αγοράς πιέζουν τα πορτοφόλια των καταναλωτών και τα περιθώρια κέρδους συμπιέζονται από το αυξανόμενο κόστος, παραταύτα αρχίζουν να υπάρχουν σημάδια ελπίδας. Ο πληθωρισμός από την αρχή του έτους έχει σταθεροποιηθεί, οι πραγματικοί μισθοί ανακάμπτουν και λιγότεροι καταναλωτές δείχνουν πρόθεση να υποχωρήσουν από τις συνήθειες τους, με ορισμένους μάλιστα τομείς του λιανικού εμπορίου να κινούνται ανοδικά. Όσον αφορά τις προσδοκίες για το τρέχον έτος εκτιμάται πως μετά ένα σταθερό α’ εξάμηνο, η κατάσταση θα βελτιωθεί το β´εξάμηνο, καθώς θα περιοριστούν τα υψηλά επιτόκια και οι γεωπολιτικές εντάσεις δεν θα επιδεινώσουν τη συνολική κατάσταση.

Η φετινή έκθεση, “Signs of Hope – The State of Grocery Retail 2024 in Europe”, αποτελεί συνέχεια μιας συνεργασίας μεταξύ της McKinsey και της EuroCommerce και έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στα στελέχη μια ολοκληρωμένη εικόνα της αγοράς και των μελλοντικών τάσεων. Για τους σκοπούς της έκθεσης, ερωτήθηκαν περισσότεροι από 12.000 καταναλωτές σε 11 ευρωπαϊκές χώρες και περισσότερα από 30 στελέχη του κλάδου τροφίμων από περισσότερες από 15 χώρες σε όλη την Ευρώπη, ενώ έδωσαν συνεντεύξεις διευθύνοντες σύμβουλοι μεγάλων αλυσίδων, απαντώντας πως είναι περισσότερο αισιόδοξοι και λιγότερο απαισιόδοξοι. Η έκδοση συνδυάζει την πολιτική της EuroCommerce και τη γνώση του κλάδου με την παγκόσμια τεχνογνωσία και την αναλυτική αυστηρότητα της McKinsey. Το ζητούμενο είναι αυτή η έκθεση να προσφέρει νέες ιδέες και προοπτικές για να βοηθήσει τους ανθρώπους της αγοράς τροφίμων να αποφύγουν τις επιπτώσεις από τις συνεχείς αβεβαιότητες και να επωφεληθούν από μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 70% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων τροφίμων αναφέρει την αντιμετώπιση της πίεσης κόστους και περιθωρίου κέρδους ως κορυφαία προτεραιότητα μεταξύ των οκτώ βασικών τάσεων. Η επιστροφή της πόλωσης είναι η δεύτερη τάση, με 1 στους 5 καταναλωτές στην Ευρώπη να σκοπεύει να αλλάξει κατάστημα τροφίμων τους επόμενους 3 μήνες, ενώ 1 στους 2 συνεχίζει να αναζητά τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων.

Ο αγώνας πάλης για το μεγαλύτερο μερίδιο φαγητού στο στομάχι θα συνεχιστεί, ενώ αναμένεται 2,5 φορές ταχύτερη ανάπτυξη στο φαγητό που καταναλώνεται μακριά από το σπίτι, έναντι της συνολικής κατανάλωσης. Στη βιωσιμότητα σημειώθηκε πρόοδος, αλλά υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα, αφού μόνο το 29% των 10 κορυφαίων επιχειρήσεων λιανικής έχουν επιτύχει τους στόχους τους. Το “online” είναι η απελευθέρωση από το “offline”, με το 37% των διαδικτυακών αγοραστών να πηγαίνουν σε διαφορετικά καταστήματα online από ό,τι εκτός σύνδεσης.

Οι καταναλωτές “κάνουν κλικ” στα κοινωνικά δίκτυα, με 20 από τα 30 κορυφαίες ευρωπαϊκές αλυσίδες τροφίμων να έχουν ήδη μια καθιερωμένη επιχείρηση κοινωνικών μέσων της λιανικής τους πώλησης. Το “συνομιλητικό εμπόριο” φέρνει το επόμενο κύμα αναλυτικών στοιχείων, ενώ οι πολλά υποσχόμενες περιπτώσεις χρήσης τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να ξεκλειδώσουν το 10-20% της αξίας των προηγμένων αναλυτικών στοιχείων με ΑΙ.

Τέλος, η όγδοη τάση είναι να γίνει ξανά το λιανικό εμπόριο μια απασχόληση με ταλέντο και δεξιότητες, μετά και την αύξηση το 2024 κατά 29,4% στις κενές θέσεις εργασίας, από 2,2% το 2023. Σε γενικές γραμμές, οι CEO των μεγάλων αλυσίδων τροφίμων είναι λιγότερο απαισιόδοξοι για τις συνθήκες της αγοράς το 2024, σε σύγκριση με πέρυσι και διακρίνουν σημάδια ελπίδας.

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε: “Στη χώρα μας, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου πωλήσεων στο λιανεμπόριο παρουσίασε τον περασμένο μήνα πτώση 9,8% συγκριτικά με πέρυσι, ενώ επίσης μειώθηκε κατά 3,8% και ο γενικός δείκτης του κύκλου εργασιών σε σταθερές τιμές. Η μεγαλύτερη πτώση κατά 20,3% στον δείκτη του όγκου των πωλήσεων σημειώθηκε στα πολυκαταστήματα, ενώ τα καταστήματα τροφίμων και ποτών κινήθηκαν με πτώση 8% και τα “Super Market” με μείωση 6%. Σημαντικό στοιχείο έρευνας για τον ελληνικό αγροδιατροφικό κλάδο είναι πως μεγάλο μέρος των προϊόντων που καταναλώνουμε, από κρέατα έως φρούτα και λαχανικά, είναι εισαγωγής από γειτονικές ή τρίτες χώρες. Ήρθε η ώρα, η Ευρώπη να περιορίσει την αγροδιατροφική της εξάρτηση και να ανακτήσει την επισιτιστική της επάρκεια μέσα από την αύξηση της παραγωγής στις 27 χώρες μέλη της.”

 


Ακολουθείστε το yougogreece.gr στο Google News και στο Facebook

 

Ετικέτες: αγοράΕμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά

Τα πιο δημοφιλή

  • Οι πιο απολαυστικές ατάκες για τον Τσακ Νόρις

    Οι πιο απολαυστικές ατάκες για τον Τσακ Νόρις

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • 10 σπάνιες ελληνικές λέξεις που μάλλον δεν γνωρίζεις τη σημασία τους

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Πώς είναι σήμερα οι τρεις πρωταγωνιστές της θρυλικής σειράς Ντιουκς

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • 12 φράσεις του φιλόσοφου Λιαντίνη που θα αλλάξουν ολόκληρη την κοσμοθεωρία

    1 shares
    Share 0 Tweet 0

Επενδύσεις

Στους Αντετοκούνμπο και την Premia Properties το Village Shopping & More

Στους Αντετοκούνμπο και την Premia Properties το Village Shopping & More

06/12/2024
Italgas: Θα επενδύσει στην Ελλάδα ένα δισεκατομμύριο ευρώ

Italgas: Θα επενδύσει στην Ελλάδα ένα δισεκατομμύριο ευρώ

05/12/2024
Κώστας Νεμπής: Η στρατηγική και το νέο όραμα του ΟΤΕ

Κώστας Νεμπής: Η στρατηγική και το νέο όραμα του ΟΤΕ

27/11/2024
Υποθαλάσσιο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στο Αιγαίο με τη συμβολή της Cosmote

Υποθαλάσσιο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στο Αιγαίο με τη συμβολή της Cosmote

26/11/2024
Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt θα ανοίξει στην Πάρο το 2026

Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt θα ανοίξει στην Πάρο το 2026

10/12/2024

Αλέξανδρος Εξάρχου: Διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και αλλαγή παραγωγικού μοντέλου

10/12/2024

Hellenic Train: Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 50 εκατ. ευρώ

10/12/2024

Η εντυπωσιακή φωταγώγηση του Πύργου Πειραιά

07/12/2024

Περιφέρεια Αττικής: Το Χριστουγεννιάτικο Χωριό στο Πεδίον του Άρεως

07/12/2024

Χρήστος Στυλιανίδης: Η ελληνική ναυτιλία είναι ηγέτης στη διεθνή σκηνή

07/12/2024

Τα πιο πρόσφατα

  • Ανερχόμενα
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Οι πιο απολαυστικές ατάκες για τον Τσακ Νόρις

Οι πιο απολαυστικές ατάκες για τον Τσακ Νόρις

14/11/2024
10 σπάνιες ελληνικές λέξεις - Γνωρίζεις τη σημασία τους;

10 σπάνιες ελληνικές λέξεις που μάλλον δεν γνωρίζεις τη σημασία τους

15/07/2024
Πώς είναι σήμερα οι τρεις πρωταγωνιστές της θρυλικής σειράς Ντιουκς

Πώς είναι σήμερα οι τρεις πρωταγωνιστές της θρυλικής σειράς Ντιουκς

13/11/2024
12 φράσεις του Δημήτρη Λιαντίνη, του έλληνα φιλόσοφου που αγαπήθηκε όσοι λίγοι

12 φράσεις του φιλόσοφου Λιαντίνη που θα αλλάξουν ολόκληρη την κοσμοθεωρία

07/10/2024
Οι επόμενες κινήσεις στα αεροδρόμια και τις αερομεταφορές

Οι επόμενες κινήσεις στα αεροδρόμια και τις αερομεταφορές

0
Astir Μαρίνα Βουλιαγμένης και Yacht Club de Monaco: Νέα εποχή συνεργασίας

Astir Μαρίνα Βουλιαγμένης και Yacht Club de Monaco: Νέα εποχή συνεργασίας

0
Lamda Development: Έργο της χρονιάς για το 2023 αναδείχτηκε το κτιριακό συγκρότημα ΑμεΑ

Lamda Development: Έργο της χρονιάς για το 2023 αναδείχτηκε το κτιριακό συγκρότημα ΑμεΑ

0
ΟΣΕΘ: Δράσεις για να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή στην αστική συγκοινωνία

ΟΣΕΘ: Δράσεις για την εισιτηριοδιαφυγή στην αστική συγκοινωνία

0
Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt θα ανοίξει στην Πάρο το 2026

Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt θα ανοίξει στην Πάρο το 2026

10/12/2024
Αλέξανδρος Εξάρχου: Διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και αλλαγή παραγωγικού μοντέλου

Αλέξανδρος Εξάρχου: Διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και αλλαγή παραγωγικού μοντέλου

10/12/2024
Hellenic Train: Σημαντικά ερωτήματα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο ψάχνουν απαντήσεις

Hellenic Train: Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 50 εκατ. ευρώ

10/12/2024
Η εντυπωσιακή φωταγώγηση του Πύργου Πειραιά

Η εντυπωσιακή φωταγώγηση του Πύργου Πειραιά

07/12/2024

Ποιοί είμαστε

Διαβάσετε ειδήσεις για τον τουρισμό, τις επενδύσεις, την οικονομία, το χρηματιστήριο, την ενέργεια και το δημόσιο στην Ελλάδα, με έμφαση στα θετικά και αναπτυξιακά στοιχεία. Ενημερωθείτε για τις επιτυχίες, τις προοπτικές, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που υπάρχουν στους διάφορους τομείς, καθώς και για τις πολιτικές και τις μεταρρυθμίσεις που εφαρμόζονται για τη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των πολιτών. Θα εμπνευστείτε από το YouGoGreece.gr, το μήνυμα που στέλνει η Ελλάδα στον κόσμο.

Άλλα εταιρικά Site

Κατηγορίες

© 2025 VIEWMAX MEDIA - Viewmax Media .

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε ολα τα αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Τουρισμός
  • Επενδύσεις
  • Ναυτιλία
  • Ακίνητα
  • Απόψεις
  • Ενέργεια
  • Made in Greece
  • Tips
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Αερομεταφορές
  • Ακίνητα
  • Ακτοπλοΐα
  • Κρουαζιέρα

© 2025 VIEWMAX MEDIA - Viewmax Media .